• -

TOP 5 nasvetov za Black Friday

Črni petek oziroma Black Friday je za  veliko podjetij najbolj delaven in najbolj prodajni dan v letu. Na ta dan vse trgovine nudijo velike popuste in s tem spodbujajo gospodarstvo. Zato večina trgovcev že pred pričetkom razprodaj naredi obsežne oglaševalske kampanje in reklame v sklopu tega dneva.

 

Črni petek je prvi petek po zahvalnem dnevu, ki ga praznujejo v ZDA, kar pomeni, da bo letošnji črni petek, ta teden, 25. novembra, točno en mesec pred božičem. Vse bolj pa ta dan postaja popularen v Sloveniji, zato sem ti pripravila nekaj nasvetov, kako izboljšati promocijo za Black Friday.

 

Več poveš, več prodaš

V tednih pred črnim petkom izpostavljaj in promoviraj ponudbo za ta dan, saj bodo tak kupci veliko prej izvedeli, kakšni popusti in presenečenja jih čakajo.

 

Odštevaj dneve

Del razloga, zakaj je črni petek vsako leto tako uspešen, je omejen čas dogodka. Veliko trgovin svoja vrata odpre že ob polnoči in tako imajo kupci možnost nakupovanja čez cel dan. Z odštevanjem dni lahko poudariš in s tem opozoriš bodoče kupce na ponudbo črnega petka.  Tukaj je predlog: na spletni strani ali v e-novicah lahko dodaš uro, ki bo odštevala čas do črnega petka.

black01

Na ta dan pošlji več e-novic

Mnogi trgovci izpustijo ogromno priložnosti s tem, da ne pošljejo več  e-novic na sam črni petek in tudi prej. Zakaj? Ker tako obstaja več možnosti, da vas bodo ljudje spoznali,  prebrali e-mail in opravili nakup. Če tega do sedaj še nisi preizkusil, obvezno začni danes, saj je to eden izmed najmočnejših načinov za povečanje svojega dohodka.

 

Promoviraj akcije 

Črni petek je dan, ko se lahko »igraš« z drugačnimi pravili. »Igraj« na energijo najbolj prodajnega dneva v letu, ko si ljudje želijo kupiti več kot kdajkoli prej. Opomni svoje občinstvo, da je črni petek točno en mesec do božiča, da je samo enkrat na leto in bodo izpustili enkratno priložnost, če ne bodo ukrepali. V svoji vsebini obvesti svoje bodoče kupce o akcijah, ki bodo izključno na ta dan.

Microsoft-holiday-ad

Črni petek naj bo samo en dan

Za črni petek je značilno, da je popust na vse, kar se prodaja. Moje priporočilo je, da spodbujaš izdelke in ne čas popustov. Ne raztegni promocije za črni petek čez cel teden, ampak je naj ta dan ali pa priredi »črni vikend« popustov, se pravi do nedelje.

black03

 

Svoje prodajne procese preizkusi pred črnim petkom in se prepričaj, da bo na ta dan sistem deloval nemoteno in brez zamud, kajti črni petek ni navaden dan, ampak je le EN dan v letu. Želim ti čim bolj prodajno uspešen Black Friday 😉


  • -

Kako izboljšati besedila Facebook oglasov?

Si želiš izboljšati besedilo Facebook oglasov in jih narediti bolj zanimive? Moram priznati, da pisanje dobrih Facebook oglasov ni mačji kašelj. Zato sem ti v nadaljevanju pripravila nasvete, s katerimi si pomagam, ko pripravljam oglase.

 

Pomembno je, da že z naslovom pritegneš bralčevo pozornost in ga s tem spodbudiš k ogledu. Tudi slika ima svojo »moč«, da vpliva na obiskovalčevo vedenje, ali bo kliknil na oglas oziroma ga bo opazil. Saj veš, kaj pravijo, slika pove več kot 1000 besed.

 

Nasvet #1: Uporabi strankine besede

Vem, da je to stari trik, ampak še vedno deluje najbolje. Lahko uporabiš razna pričevanja, kratek opis strankine izkušnje z izdelkom oz. storitvijo ali strokovno priporočilo, kar lahko zelo vpliva na odločitev obiskovalca, saj ima informacije iz prve roke. 75 % ljudi ne verjame, da podjetja govorijo resnico, zato je pričevanja od ust do ust najmočnejša strategija trženja. Okrog 50 % vseh odločitev o nakupu, se opravi na podlagi izkušenj oziroma strankinih besed. Digitalna revolucija je pospešila svoj doseg do točke, kjer od ust do ust ni več ena na ena komunikacija, ampak pričevanje, v katerem kupec pove svojo izkušnjo množici ljudi.  Zato je vključitev strankinih besed zelo priporočljivo.

FacebookAdsprimer02

Nasvet #2: Postavljaj vprašanja

Ali veš, da so vprašanja ena izmed najmočnejših tehnik, ki jih lahko uporabiš za povečanje obiskovalčeve pozornosti? Vprašanja spodbudijo obiskovalce, da sodelujejo in s tem se preusmeri pozornost v to, da si oglas pogledajo. Zato najboljši prodajalci vedno začnejo predstavitev z vprašanji.

primer03

Nasvet #3: Predstavi prednosti izdelka

Za večino strank je bolj kot nakup izdelka pomembno to, kako deluje oziroma katere so njegove prednosti. Ko poskušaš pritegniti obiskovalca za nakup izdelka, je potrebno navesti prednosti, ki jih bo kupec z nakupom pridobil.

primer0301

Nasvet #4: Ustvari občutek nujnosti 

Kupci si za nakup preko spleta, radi vzamejo čas. Gledajo, brskajo, iščejo, … Odlašajo …In nazadnje kupijo nekaj, kar pravzaprav sploh ne potrebujejo. Pravi način za preprečevanja tega je z ustvarjanjem občutka nujnosti v oglasu. Nujnost je stara prodajna tehnika, ki želi, da prepričamo obiskovalce, da ukrepajo zdaj takoj. Vsak izmed nas ima občutek nujnosti v sebi. In trik je, da se naučiš, kako ga boš aktiviral pri svojem ciljnem občinstvu. Tukaj imaš nekaj primerov: omejen čas, samo danes, pohiti, takoj ukrepaj, zadnja priložnost, …

primer04

Prepričana sem, da si vse primere oglasov že videl, morda tudi na svojem profilu. Pravzaprav sem prepričana, da jih vidiš vsak dan. 😉 Verjamem, da bo tudi tebi uspelo sestaviti nekaj »pravih« vrstic besedila, s katerimi boš vplival na stranke oz. bodoče kupce. In ne pozabi, testiraj znotraj kampanje vsaj 2 različni besedili, da boš videl, kaj bo pritegnilo najbolj.


  • -

7 načinov, kako pridobiti več oboževalcev na Facebook strani

Si želiš povečati število oboževalcev na svoji Facebook strani, a ne veš, kako? Zagotovo boš danes tukaj našel pravi nasvet, ne le enega, ampak več. V nadaljevanju sem ti namreč pripravila 7 načinov, kako bo tvoja Facebook stran zrasla.

Preden ti razkrijem omenjenih 7 načinov, bi rada izpostavila, da pri tem ne gre le za število všečkov. Gre za oboževalce, za ljudi, ki ti sledijo zaradi vsebin, ki jih ustvarjaš. Če bi bila to zgolj številka, vsebina ne bi bila pomembna, tukaj pa je situacija povsem drugačna. Le z dobrimi vsebinami boš namreč ljudi prepričal, da ti bodo želeli sledili, da bodo všečkali samo stran in se odzivali na objave s komentiranje, deljenjem naprej …

1. Spoznaj svoje občinstvo

Če poznaš spol in starost svojega občinstva, je veliko lažje ustvarjati primerno vsebino za pridobitev večjega števila oboževalcev. Na Facebook strani pokukaj pod zavihek “Vpogledi oz. Insights” ter nato “Ljudje oz. People”, tam boš odkril, kdo so tvoji oboževalci.

Facebook_insights

 

2. Vključi »Call To Action«

Vedno skozi različne objave vprašaj oziroma povabi nove obiskovalce, če se želijo pridružiti tvoji Facebook strani.

3. Povabi svoje prijatelje, da postanejo oboževalci

Koliko prijateljev imaš na tvojem osebnem profilu? A si jih že povabil, da naj všečkajo tvojo Facebook stran? V kolikor še nisi, potem vsekakor to stori sedaj najprej 😉

4. Ustvari nepozabno, privlačno vsebino

Vsebina, ki pritegne in se vtisne v spomin, je odličen način za pridobivanje oboževalcev, saj boš s tem privabil tudi več oboževalcev, da jo bodo delili naprej, ter bo objava prišla tudi do novih ljudi, s čimer si potem lahko ravno tako povečaš število oboževalcev.

5. Vedno omeni svojo Facebook stran 

S poudarjanjem svoje Facebook strani na drugih družbenih omrežjih in preko blog objav na spletni strani, boš privabil veliko obiskovalcev, ki bodo morda tudi všečkali tvojo Facebook stran.

smartphone-friends-internet-connection

6. Izberi oboževalca meseca

Zakaj ne bi vsak mesec pripravil izbor oboževalca meseca, ki bi prejel nagrado, ter s tem oboževalce animiral, da še bolj aktivno sodelujejo na Facebook strani? Kaj praviš, ti je všeč ideja? Potem pa le hitro v akcijo 😉

7. Objavljaj video posnetke 

Z objavljanjem video posnetkov se ti lahko zelo poveča število obiskov, še posebej, če bo vsebina zanimiva in primerna, da jo bodo obiskovalci delili naprej. Ne pozabi tudi na uporabo Facebook Live videa.

 

Facebook je močno orodje, ki ti ponuja zares veliko možnosti za grajenje in promocijo tvojega podjetja. Izkoristi vse, kar imaš na voljo, sedaj pa ga uporabljaj pametno ter si postavi načrt oz. cilje, ki jih želiš doseči v določenem obdobju. Če potrebuješ pomoč, pa me povabi na virtualni čaj 😉


  • -

Kako začeti s Facebook oglasi? 5 stvari, ki jih mora vedeti vsak začetnik

Ali se šele spoznavaš s svetom Facebook oglasov? Ne veš, kje pričeti in kako vzpostaviti učinkovit oglas? Včasih se kdo na prvi hip prestraši, ker nam Facebook oglasi ponujajo toliko različnih možnosti. In seveda nihče izmed nas noče zapravljati denarja po nepotrebnem, a ne? 😉 Zato sem ti danes pripravila 5 nasvetov, ki jih je dobro vedeti, preden se lotiš oglaševanja na Facebooku. 

1. Facebook oglasi so več kot zgolj sponzorirane objave

Vem, že prva trditev je sedaj v tebi sprožila množico vprašanj. To se mi pogosto dogaja na svetovanjih ali delavnicah v živo, ko to omenim. Ampak priprava Facebook oglasov in kampanj je veliko več kot zgolj sponzoriranje objav, ki jih dodajaš na Facebook stran.

Strinjam se, da je najlažje pritisniti gumb “Boost Post” oz. “Sponzoriraj objavo”, ampak ali si zares prepričan, da ti to nosi najboljše rezultate? Sponzorirana objava nosi zgolj rezultate (všečke, komentarje, delitve) za tisto dotično objavo, medtem ko je pri nastavitvi kampanj drugačna situacija.

primer_boost

Če je tvoja resnična želja, da privabiš ljudi na spletno stran, bo druga vrsta oglaševanja zagotovo delovala bolje, čeprav se ti morda zdi, da ti sponzorirana objava nosi veliko število obiskovalcev za nizko ceno na klik.

2. Struktura Facebook kampanj

Facebook oglasi so vzpostavljeni na naslednji način:

KAMPANJA (CAMPAIGN) -> SET OGLASOV (AD SET) -> OGLAS (AD)

Na vsakem nivoju se uredijo določene nastavitve. Kampanji se določi “cilj” in vse, kar spada v tisto kampanjo, stremi k doseganju tega cilja, npr. povečanje konverzij, čim več obiskovalcev na spletni strani idr.

Na področju seta oglasov nastaviš targeting, budget oz. višino zneska, ki ga želiš porabiti, in pozicije, kjer se prikazujejo oglasi znotraj seta (npr. Newsfeed ali desna stranska vrstica na FB, Instagram …).

Šele pri samih oglasih potem pridejo na vrsto kreative, se pravi teksti, slike in sam izgled oglasa.

Če znotraj enega oglasnega seta dodaš več oglasov, se ves tisti določen budget razporedi po oglasih, ravno tako imajo vsi ti oglasi enak targeting in pozicijo. Jaz ponavadi znotraj enega oglasnega seta dodam vsaj 6 različnih oglasov z namenom, da se potem vidi, katera kombinacija deluje najbolje.

3. Testiraj, testiraj, testiraj

Zelo težko oceniš uspešnost oglasov, če ustvariš zgolj enega ali dva. Zato je, kot omenjeno prej, dobro, da pripraviš več različnih kreativ, da vidiš, kaj deluje najbolje. Jaz si ponavadi pripravim vsaj 2 različni besedili in vsaj 3 različne slike, kar pomeni že 6 različnih kombinacij.

Ko določiš zmagovalen oglas, se lahko lotiš še drugačnega testiranja. Ta oglas testiraš glede na različen targeting, se pravi spremeniš morda spol, starost ali lokacijo, v kateri oglašuješ.

Besedila, slike in demografske značilnosti so vsekakor faktorji, ki jih je nujno potrebno testirati. 

Ob tem je še pomembno to: za vsak test ustvari nov set oglasov, ne spreminjaj obstoječega, saj boš le tako lahko zares primerjal rezultate obeh setov.

4. Prični s konverzijami ali kliki

Ko vzpostavljaš kampanjo, imaš na voljo veliko ciljev, ki jih lahko izbereš. Najbolje je, da začneš s tem, da pošlješ čim več ljudi na spletno stran (Send People To Your Website) ali povečaš število konverzij (Increase Website Conversions). Več o tem si lahko prebereš v tej objavi >>.

5. Spremljaj rezultate

Seveda ni dovolj, da oglase zgolj vzpostaviš, ampak je potrebno potem tudi spremljati rezultate z namenom, da potem lahko prihodnjič vse skupaj narediš še boljše. Ko prideš v Ads Manager, je pogosto nastavljen privzet pogled, ki si ga potem moraš prilagoditi glede na to, kateri rezultati te zanimajo.

primer_nastavitev

 

Če npr. želiš čim več ljudi voditi na spletno stran, te bo zanimal Cost Per Website Click. Če želiš povečati število konverzij, te bo zanimal Cost Per Conversion itd.

 

S pomočjo Facebook oglasov lahko vsekakor narediš velik korak naprej na področju prepoznavnosti in uspeha tvojega podjetja. Loti se jih na pravi način in ne zapravljaj denarja po nepotrebnem 😉 Če rabiš nasvet, se pogumno javi za Skype razgovor, čakam te tu >> (P.S.: 20 minutni pogovor je BREZPLAČEN).

 


  • -

5 pravil, ki jih ne smeš kršiti pri oblikovanju

Tako kot vsak poklic ali stroka, tudi oblikovanje oglaševalskih materialov ima nekaj pravil, ki se jih je potrebno držati. Izbrala sem nekaj osnovnih nasvetov, za katere ti priporočam, da se jih držiš z namenom doseganja boljših rezultatov. Saj veš, oko vidi in ocenjuje najprej 😉

 

  1. Ne prezri berljivosti in čitljivosti

Osnovni namen je komunikacija, zato je smiselno, da imata berljivost in čitljivost prednostno vlogo. Prva pogosta napaka je ta, da je premajhna razlika v kontrastu med besedilom in ozadjem. Druga pogosta napaka je »predoziranje« z velikimi tiskanimi črkami. Ne samo, da velike tiske črke dajejo občutek, da te nekdo nadira, tudi ovirajo sposobnost razlikovanja črk, zato jih oko težje prepozna, kot male tiskane črke. Zapomni si to: samo zato, če izgleda lepo, še ne pomeni, da je komunikacija dobra.

2_Legibility1-662x331

  1. Vrstice naj bodo kratke

Se ti je že kdaj zgodilo, da si bral zanimiv članek v reviji in si se izgubil vsakič, ko si poskušal iti v novo vrstico? Za to je lahko kriva dolžina slabo strukturiranih vrstic. Zlata številka za dolžino vrstice je najmanj šest besed, kar je v povprečju približno od 30 do 40 znakov, vključno s presledki. Vse, kar je več, lahko postane dolgočasno in težje berljivo.

3_LineLength1-662x331

  1. Upoštevaj namensko hierarhijo

Namenska hierarhija je zelo močno orodje. Na področju oblikovanja se hierarhija nanaša na ureditev vizualnih elementov. Torej, bolj pomembni elementi potrebujejo več pozornosti, ki se razlikujejo po velikosti, barvi in še po čemu drugem od manj pomembnih elementov. Hierarhija ima najbolj očitno vlogo v tipografiji, zato je upoštevanje le-te pomembno.

 

  1. Uporabi pravilno poravnavo

Obstajajo štiri različne vrste poravnave: leva poravnava, desna poravnava, sredinska poravnava in poravnava desnega in levega roba. Poglejmo, kdaj in kje jih lahko uporabimo. Leva poravnava je najbolj pogosta oblika poravnave in to z razlogom, saj je najbolj čitljiva. Če si v dvomih, katero poravnavo uporabiti, izberi to. Desna poravnava se večinoma uporablja za dekorativne namene v okviru blagovnih znamk ali majhne vrstice v nekaterih publikacijah. Nikakor ni priporočljiva za daljša besedila. Sredinska poravnava ima širok spekter uporabe. Uporablja se za plakete, vabila, ipd., za lep estetski videz, vendar nikakor za daljša besedila. Poravnava desnega in levega roba je lahko zavajajoča, ker lahko v nekaterih primerih pride do težav v smislu razmika, saj se s tem širi razmik med besedami.

6_Alignment1-662x332

  1. Oblikuj glede na občinstvo

Eno izmed najbolj pomembnih vprašanj pri oblikovanju je, za koga se oblikuje. Vsaka oblika ima svojo ciljno skupino, zato je smiselno, da se jim ta prilagodi, glede barve, ozadja, pisave, raznih dodatkov itd. Primer: če se oblikuje vabilo za otroški koncert, ne bomo uporabili črnega ozadja, ampak svetel in barvit dizajn, ki bo bolj zanimiv za tak dogodek ter bomo z njim pritegnili otroke in njihove starše.

8_Audience1-662x331

 

Med pravili pri pripravi oglaševalskih materialov zelo rada upoštevam tudi nasvet “manj je več”, kamor vsekakor spada tudi to, da bel prostor ne pomeni nujno praznine. In ne pozabi: na Facebooku tudi pri oglasih vedno bolj šteje osebna nota, zato je smiselno testirati zares različne slike z namenom, da ugotoviš, kaj deluje najbolje.

Pomembno je, da se vsak nauči nekaterih osnov oblikovanja, še bolj kot to pa je pomembno, da se znamo prilagoditi in se spopasti z vsakim novim izzivom, pred katerega smo postavljeni. Torej, le pogumno na pot oblikovanja 😉

P.S.: Še več nasvetov te čaka na tej spletni strani >>

Te zanima morda še:


  • -

Koliko porabiti za Facebook oglaševanje?

Če želite, da bodo vaši oglasi vidni ciljni skupini na Facebook-u, je za to potrebno plačati. Plačljivi oglasi na Facebook-u so  v današnjem času eden izmed najboljših načinov oglaševanja, v kolikor se jih lotimo na pravi način. Vendar se ob tem pojavi vprašanje, koliko denarja porabiti za to. Na to vprašanje pa ne obstaja ravno preveč preprost odgovor, ampak se morate ob tem vprašati več stvari.  

Težava nastane takrat, ko si pred samo postavitvijo ciljev  postavite vprašanje, kakšen bo naš znesek, ki ste ga pripravljeni porabiti za oglase. Pred vsakim »budgetom« si je potrebno postaviti cilje ter si odgovoriti še na nekaj vprašanj, preden si lahko določite znesek, ki bo namenjen Facebook oglasom.

 

Kakšna je vaša sedanja prisotnost na Facebook-u?

Če do sedaj niste bili na Facebook-u, je potrebno najprej začeti s tem in poskrbeti, da bo nekdo zadolžen za kakovostno vsebino, da bo ciljna publika želela sodelovati z vami in vam slediti. Pomembno je, da so tudi temu namenjena sredstva, kajti brez tega, boste dobili le navijače in ne stranke. Vzpostavitev tega traja nekaj časa, ne zgodi se to kar čez noč, zato bodo ob tem vsekakor nastali stroški.

 

Kakšna je vaša panoga?

Vsekakor imajo podjetja v zabavni industriji prednost na socialnih omrežjih. Lahko pričakujemo, da bodo njihovi stroški na konverzijo nižji (všečki na stran, kliki na povezavo, cena na pridobljen e-mail naslov itd.). Podjetja v ne-socialni ali bolj »dolgočasni« industriji nimajo te sreče, kot na primer zavarovalnice, odvetniške družbe, … Pri upoštevanju proračuna je potrebno upoštevati panogo in ga temu primerno prilagoditi.

 

Kakšen je vaš izdelek?

Če prodajate izdelke, lahko veliko dejavnikov prispeva k prodaji. Nekateri imajo enostavno ciljno občinstvo, drugi spet ne. Nekateri izdelki so dražji, nekatere izdelke ljudje ne kupujejo radi preko spleta. Vse te stvari prispevajo k učinkovitosti prodaje preko Facebook oglasov in jih je prav tako potrebno upoštevati pri določanju proračuna.

 

Kakšna je vaša spletna stran?

Je vaša spletna stran dobro obiskana? Je dobro oblikovana? Se vsebine redno objavljajo? Se pravilno prikazuje na mobilnih telefonih? Te stvari so zelo pomembne! Spletna stran bo dobro obiskana, če bo oblikovana v skladu s sodobnimi trendi ter se bodo redno dodajale vsebine in bo s tem stran živela. Čeprav se na prvi pogled zdi, da je to nekaj statičnega, ljudje dihajo z vami, z vašo spletno stranjo in časom, ki ga vlagate vanjo. S tem bo delo nas oglaševalcev veliko lažje in posledično tudi cenejše.

 

Kakšen je vaš seznam strank?

Dejavnik številka ena, ki prispeva k uspehu ali neuspehu Facebook oglaševanja, je relevantnost ciljnega občinstva. Ključ do tega je seznam strank. Brez njega se boste lahko zanašali le na oboževalce, ki pa še niso stranke.

 

V gradnjo svojega načrta Facebook oglaševanja je nujno potrebno vključiti testiranje, optimizacijo in upoštevati, da je potreben določen čas testiranja za doseganje ciljev. Zadnja četrtina časovnega obdobja mora biti najbolj agresivna, saj je takrat že vzpostavljena podlaga za prodajo. Prvi meseci so vsekakor najtežji, zato je potrebno vztrajati in strmeti k zastavljenim ciljem, le tako bo viden napredek in uspeh.