Skip to content Skip to sidebar Skip to footer

5 pravil, ki jih ne smeš kršiti pri oblikovanju

Tako kot vsak poklic ali stroka, tudi oblikovanje oglaševalskih materialov ima nekaj pravil, ki se jih je potrebno držati. Izbrala sem nekaj osnovnih nasvetov, za katere ti priporočam, da se jih držiš z namenom doseganja boljših rezultatov. Saj veš, oko vidi in ocenjuje najprej 😉

 

  1. Ne prezri berljivosti in čitljivosti

Osnovni namen je komunikacija, zato je smiselno, da imata berljivost in čitljivost prednostno vlogo. Prva pogosta napaka je ta, da je premajhna razlika v kontrastu med besedilom in ozadjem. Druga pogosta napaka je »predoziranje« z velikimi tiskanimi črkami. Ne samo, da velike tiske črke dajejo občutek, da te nekdo nadira, tudi ovirajo sposobnost razlikovanja črk, zato jih oko težje prepozna, kot male tiskane črke. Zapomni si to: samo zato, če izgleda lepo, še ne pomeni, da je komunikacija dobra.

2_Legibility1-662x331

  1. Vrstice naj bodo kratke

Se ti je že kdaj zgodilo, da si bral zanimiv članek v reviji in si se izgubil vsakič, ko si poskušal iti v novo vrstico? Za to je lahko kriva dolžina slabo strukturiranih vrstic. Zlata številka za dolžino vrstice je najmanj šest besed, kar je v povprečju približno od 30 do 40 znakov, vključno s presledki. Vse, kar je več, lahko postane dolgočasno in težje berljivo.

3_LineLength1-662x331

  1. Upoštevaj namensko hierarhijo

Namenska hierarhija je zelo močno orodje. Na področju oblikovanja se hierarhija nanaša na ureditev vizualnih elementov. Torej, bolj pomembni elementi potrebujejo več pozornosti, ki se razlikujejo po velikosti, barvi in še po čemu drugem od manj pomembnih elementov. Hierarhija ima najbolj očitno vlogo v tipografiji, zato je upoštevanje le-te pomembno.

 

  1. Uporabi pravilno poravnavo

Obstajajo štiri različne vrste poravnave: leva poravnava, desna poravnava, sredinska poravnava in poravnava desnega in levega roba. Poglejmo, kdaj in kje jih lahko uporabimo. Leva poravnava je najbolj pogosta oblika poravnave in to z razlogom, saj je najbolj čitljiva. Če si v dvomih, katero poravnavo uporabiti, izberi to. Desna poravnava se večinoma uporablja za dekorativne namene v okviru blagovnih znamk ali majhne vrstice v nekaterih publikacijah. Nikakor ni priporočljiva za daljša besedila. Sredinska poravnava ima širok spekter uporabe. Uporablja se za plakete, vabila, ipd., za lep estetski videz, vendar nikakor za daljša besedila. Poravnava desnega in levega roba je lahko zavajajoča, ker lahko v nekaterih primerih pride do težav v smislu razmika, saj se s tem širi razmik med besedami.

6_Alignment1-662x332

  1. Oblikuj glede na občinstvo

Eno izmed najbolj pomembnih vprašanj pri oblikovanju je, za koga se oblikuje. Vsaka oblika ima svojo ciljno skupino, zato je smiselno, da se jim ta prilagodi, glede barve, ozadja, pisave, raznih dodatkov itd. Primer: če se oblikuje vabilo za otroški koncert, ne bomo uporabili črnega ozadja, ampak svetel in barvit dizajn, ki bo bolj zanimiv za tak dogodek ter bomo z njim pritegnili otroke in njihove starše.

8_Audience1-662x331

 

Med pravili pri pripravi oglaševalskih materialov zelo rada upoštevam tudi nasvet “manj je več”, kamor vsekakor spada tudi to, da bel prostor ne pomeni nujno praznine. In ne pozabi: na Facebooku tudi pri oglasih vedno bolj šteje osebna nota, zato je smiselno testirati zares različne slike z namenom, da ugotoviš, kaj deluje najbolje.

Pomembno je, da se vsak nauči nekaterih osnov oblikovanja, še bolj kot to pa je pomembno, da se znamo prilagoditi in se spopasti z vsakim novim izzivom, pred katerega smo postavljeni. Torej, le pogumno na pot oblikovanja 😉

P.S.: Še več nasvetov te čaka na tej spletni strani >>

Te zanima morda še: